Jak skutecznie przeprowadzić kurację przeciwgrzybiczą? Podstawą jest odpowiednia dieta. Sprawdź, co radzi lekarz medycyny holistycznej!

PO PIERWSZE: WYELIMINUJ CUKIER

Jak wykazują badania, Candida albicans potrzebuje cukru, aby zbudować ściany komórkowe, rozprzestrzenić się w jelitach i innych obszarach, a następnie przekształcić się w chorobotwórczą formę grzybową. Najważniejszym aspektem diety w leczeniu zakażeń Candidą jest właśnie wyeliminowanie z diety cukru i produktów zawierających cukier. Pamiętajmy również o poniższych zasadach:

  •  Owoce jedzmy wyłącznie w formie nieprzetworzonej. One również zawierają cukier; warto kierować się wartością indeksu glikemicznego i wybierać te produkty, który mają niski IG, a wyeliminować z diety te o wysokim IG.

naturalne owoce i warzywa

Przykłady owoców i warzyw o niskim indeksie glikemicznym: awokado, brukselka, owoce jagodowe - borówki, maliny, agrest, jagody, truskawki, ogórek, oliwki, papryka, rzodkiew, sałata, szparagi, wiśnie, grejpfrut, gruszka, mandarynki, pomidory

Przykłady owoców i warzyw o wysokim indeksie glikemicznym: owoce z puszki, dżemy owocowe, dojrzałe banany, papaja, soki owocowe, melon, kukurydza, dynia, kabaczek, arbuz, suszone daktyle

  • Spożywajmy duże ilości żywności sfermentowanej (kapusta, ogórki kiszone) oraz sfermentowane produkty nabiałowe - kefir, jogurt naturalny, maślankę. Laktoza jako cukier mleczny również wpływa negatywnie na wzrost Candidy, ale podczas fermentacji bakterie obniżają poziom laktozy.
  • Należy również spożywać warzywa nieskrobiowe (unikać ziemniaków, gotowanych warzyw korzeniowych - rzepy, marchwi, buraków); ograniczyć alkohol i kofeinę, całkowicie wyeliminować z diety piwo. Ważne jest również odpowiednie nawodnienie (minimum 30 ml na kilogram masy ciała).
  • Podczas eliminacji glutenu musimy pamiętać szczególnie o produktach, które są w niego bardzo bogate - mąka pszenna, żytnia, wyroby mączne, jęczmienne, kasza manna i jęczmienna - są zakazane.

Walka z Candidą nie jest prosta, polega na zmianie całego trybu życia. Warto podkreślić, że nawet jednorazowe błędy w diecie mogą spowodować ponowne zaburzenie równowagi flory jelitowej.